.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چند ترفند برای سلامت باتری خودرو در سرمای زمستان
به گفته یک مکانیک متخصص، بررسی رایگان و یک تمیزکاری ساده می‌تواند راز عملکرد بهتر خودروی شما در زمستان باشد.
چند ترفند برای سلامت باتری خودرو در سرمای زمستان

اسکاتی کیلمر که بیش از ۵۰ سال در تعمیر خودرو‌ها تجربه دارد، توضیح داد که چگونه در هوای سرد بهترین استفاده را از موتور خود داشته باشید.

 

اسکاتی یک مکانیک متخصص، گفت: «هرچه هوا سردتر باشد، باتری اتومبیل شما سخت‌تر ماشین را روشن می‌کند. چون موتور در سرما سخت می‌چرخد و روغن ماشین هم سنگین‌تر است. وقتی هوا صفر درجه سانتیگراد باشد، ۳۵ درصد از قدرت میل لنگ باتری از دست می‌رود. البته، مشکل دیگر این است که اتصالات در خودرو کثیف و گاهی دچار خوردگی می‌شوند که این هم کار را سخت‌تر می‌کند.» به گفته کیلمر این موارد می‌تواند تاثیر مستقمی روی باتری‌های خودرو و تولید برق کند.

 

جریان برق توسط دو صفحه فلزی غوطه ور در محلول الکترولیت ایجاد می‌شود. هنگامی که باتری شارژ می‌شود، این صفحات با محلول واکنش داده و الکترون تولید می‌کنند که به عنوان جریان الکتریکی به مدار منتقل می‌شود. در دمای انجماد، این فرآیند کارایی کمتری دارد، زیرا واکنش در اثر سرما کندتر می‌شود و تولید، حفظ و تخلیه نیرو برای باتری دشوارتر می‌شود.

 

خوشبختانه، کیلمر چند راه حل سریع ارائه کرد که می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

 

اول از همه، پایانه‌های باتری (اتصالات فلزی بالای باتری) را به طور مرتب تمیز کنید؛ به خصوص اگر زنگ زدگی یا خوردگی روی آن‌ها مشاهده کردید. همیشه مطمئن شوید که موتور خاموش است و اتصال باتری قطع شده است.

 

یک راه آسان برای تمیز کردن باتری‌ها این است که کمی جوش شیرین و سپس چند قطره آب لیمو روی آن بریزید و سپس با پنبه یا مسواک روی آن بکشید. پس از انجام این کار، کمی ژله نفتی، مانند وازلین به هر پایانه بمالید و آن‌ها را دوباره وصل کنید، این بار با پایانه مثبت شروع کنید.

 

توصیه دوم اسکاتی این است که باتری خودرو را مرتباً توسط یک مکانیک محلی بررسی کنید، به خصوص اگر بیش از سه سال از عمر آن گذشته باشد؛ چون آن‌ها می‌توانند به شما توصیه کنند که آیا نیاز به تعویض باتری دارید یا خیر. این کار از خرید یک باتری نو کم هزینه‌تر است.

 

همیشه هنگام کار با برق برای جلوگیری از شوک یا برق گرفتگی احتمالی اقدامات احتیاطی را انجام دهید و اگر در مورد نحوه انجام آن مطمئن نیستید کار را توسط یک متخصص انجام دهید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.